Založ si blog

Ututlávané sexuálne zneužívanie v tradičnej patriarchálnej rodine (prečo sa to deje, prečo je to tabu)

22 Manželky, podriaďujte sa svojim mužom, akoby ste sa podriaďovali Pánovi.

23 Lebo muž je zodpovedný za svoju ženu takisto, ako je Kristus zodpovedný za svoje telo —

24 cirkev, za ktorú umrel, aby ju zachránil. Preto má žena svojho muža poslúchať, ako cirkev poslúcha Krista.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=List+Efezanom+5&version=NPK

 

Už v jednom zo svojich minulých blogov som načrtla prečo fandím viac liberálnej ako tradičnej (alebo katolíckej) rodine. Týkalo sa to postavenia mužov a žien v liberálnej/tradičnej rodine zloženej z MAMA-OTEC-DETI. Biblia napísaná šovinistickými mužmi a RKC vedie ženy k submisívnemu a podradnému postaveniu, k trpiteľskej roli, k tomu aby si od svojich mužov nechali všetko „líbit“ a poslúchali ich, aby nemali vlastný názor a keď ho už aj majú, aby si ho nechali pre seba, hlavne aby sa nerozviedli, nech sa deje, čo sa deje (typickým príkladom je moja matka, ktorá poslúcha nariadenia farára, ako aj jej dospelého syna, ich slovo považuje za sväté, to moje je diabolské a vlastný názor očividne nemá a ja viem, že si to nikdy nepripustí, nemá ako). Taktiež som poukázala na nerovnocenné postavenie dcér a bratov v rodine, z čoho občas tiež vyplýva násilie a šikana, dokonca sexuálne obťažovanie od bratov či od ujov, bratrancov, niekedy aj otcov, od matkinho nového partnera, ale ako v každej správnej tradičnej rodine, sa to ututlá a obeti nikto neverí (muži predsa stoja na svojej strane a zotročené ženy s internalizovanou mizogýniou tiež budú stáť na strane násilníka) a jej slovo má predsa vždy menšiu/ničotnú váhu, len preto, lebo jej nevisí niečo medzi nohami. https://truthbesaid.blog.pravda.sk/2020/05/19/co-je-to-ta-tradicna-rodina/

 

A že sa to nedeje iba v rómskych rodinách, o tom si môžete byť istí, utajuje sa to možno viac ako šikana na školách, lebo ide o reputáciu rodiny a o to, ako svojich synov vychovali, prípadne o to, akých manželov/partnerov si to vybrali a naďalej s nimi žijú, napriek tomu, že to vedia/vedeli. Fritzl bol veľký extrém, ale miernejšich Fritzlov (v podobe otca, otčima, brata, uja, …) je dosť aj na SVK, o tom nemám najmenšiu pochybnosť, ako aj o tom, že sú to práve tí so zmýšľaním Andrásyho a Kramára.

„V nedelu bol u nas navsteve moj brat ktory je este panic, ma 36 rokov, a mam podozrenie ze sexualne obtazoval moju dcerku, pri vecernom kupani mala vyrazne roztiahnutu vaginu a zdalo sa mi ze som nasiel stopy jeho semena na vnutornej strane jej stehienok. co mam robit?“

https://najmama.aktuality.sk/forum/vychova-a-starostlivost/3030/mam-podozrenie/2/

 

https://www.webnoviny.sk/nemecko-ma-svojho-fritzla-vlastne-deti-zneuzival-20-rokov/

https://tvojbuddy.sk/blog/ale-jarka-nemala-si-rozpravat-take-veci-sa-nepatri

https://domov.sme.sk/c/6973031/zneuzivanie-deti-je-stale-tabu-dospeli-casto-obetiam-neveria.html

https://www.dnes24.sk/sexualne-zneuzivanie-deti-je-neviditelny-zlocin-preco-je-tema-pre-spolocnost-tabu-256020

V Siedmom nebi sa jedna žena priznala, ako ju otec v detstve zneužíval (od 1:30) a ako sa to zametalo pod koberec:

 

 

 

Z diskusie na SME:

Možno som bola zneužívaná

aj ja. Mamini bratia, tak vo veku 16-20 rokov, blbli so mnou tak, že ma vyhadzovali do vzduchu, dávali dolu hlavou, že mi videlo gaťky a od pása hore sa mi šaty vykasali a bola som v podstate nahá. Neskôr ma chytali za pás a krútili so mnou ako na kolotoči. Boli to vraj obyčajné detské hry. Aj to, že mi občas stiahli gaťky a opravili mi ich nanovo. Ale mne to bolo veľmi nepríjemné. Mala som tak 5-7 rokov a veľmi som sa ujov hanbila. A hlavne, keď si ma posadili na kolená a robili mi koníka. Niečo som tam pod sebou cítila a oni z toho mali zábavu. Ale čo, keď to celá rodina schvaľovala a tlieskala im. Aj vtedy, keď ma ako päťročnú vozili vpredu na motorke a schovali pod bundu, až som nemohla dýchať. Taká som bola na uja natlačená a on sa potom aj rukami dotýkal tej bundy a tlačil ma na seba ešte viac. Ale vraj nič sa nedeje.
Keď mi v 7-mich rokoch jeden moc a moc starý ujo pozeral v kríčkoch „moju lastovičku“ či neuletela, o tom som nikdy nikomu nepovedala. Len gaťky som stratila a bolo zle. Ten móc a móc starý ujo mal v roku 1960 iba 61 rokov a dobre vedel, čo robí. Naozaj som sa ho bála. Mal obrovské fúzy, nemal zuby a vyzeral ako storočný. Dobre vedel, čo robí, aj že budem ticho. Takže, ono to nikdy nie je príjemné. Ale, keby som to bola povedala, určite by ma naši zmlátili do modra, lebo dobré dievčatá také veci nerobia.“ 

https://www.sme.sk/diskusie/2203299/2/zneuzivanie-deti-je-stale-tabu-dospeli-casto-obetiam-neveria.html

Najčastejšie zneužívanými deťmi sú dievčatá, pričom chlapci predstavujú asi 20-percentný podiel zo všetkých zneužívaných detí. Bass a Davis (1988) uvádzajú, že do osemnástich rokov je sexuálne zneužité každé tretie (!) dievča a každý siedmy chlapec.

„Štatistiky tvrdia, že len 1 zo 4 obetí prehovorí o sexuálnom zneužívaní okamžite. So skúsenosťou sexuálnej viktimizácie v detstve sa znač­ná časť obetí zverí až s odstupom času alebo nikdy.“

Najčastejšie sú páchateľmi členovia rodiny alebo rodinní priatelia. Bývajú rôzneho veku od mladého tínedžera až po dospelého. Takmer vždy ide o bratranca, suseda, kamaráta staršieho brata, opatrovateľa, otca alebo nevlastného otca, strýka či matkinho partnera. Len výnimočne býva páchateľom žena. Lekárka dáva do pozornosti ako druhé časté miesto takéhoto incidentu mládežnícku kostolnú skupinu, pretože už zo svojej povahy býva menej pod dozorom dospelých. “ https://eduworld.sk/cd/zuzana-granska/5545/sexualne-zneuzivanie-dietata-ako-ho-chranit

„Ak sa dieťa zdôverí, podľa prieskumov mu uverí až siedmy dospelý. Koľko detí vydrží o tom hovoriť tak dlho?“ pýta sa.

Podľa nej navyše štvrtina obetí sexuálneho zneužívania v detstve si na to v dospelosti nepamätá, spomienky sa môžu vynárať postupne.

„Je bežné, že deti sú obvinené z klamstva či podrobované ponižujúcemu skúmaniu dôveryhodnosti,“ hovorí Vojtová.

Čítajte viac: https://domov.sme.sk/c/6973031/zneuzivanie-deti-je-stale-tabu-dospeli-casto-obetiam-neveria.html

 

„Psychológ a zakladateľ internetovej poradne IPčko.sk hovorí, že zneužívané deti sa nemajú na koho obrátiť a často siahajú po radikálnom riešení.

Zdôverujú sa aj rodičom alebo ste prví, na koho sa obrátia?

Najčastejším agresorom voči deťom je niekto blízky z rodiny. Keď to dieťa povie rodičom, často sa stretávajú s tým, že im neveria, alebo to bagatelizujú. Ak je agresorom otec, otčim alebo partner matky, veľmi často je obeťou aj samotná matka. Preto to ostáva uzavreté v rodine a všetci sú paralyzovaní a nedokážu s tým nič robiť.“

https://www.tvnoviny.sk/exkluzivne/1993042_psycholog-deti-ktore-su-sexualne-zneuzivane-dohana-nas-system-na-hranicu-zivota-a-smrti

Ja osobne sa snažím ísť vždy ku koreňu problému, uvažujem nad tým, prečo sa to asi tak deje, prečo im rodičia neveria, prečo sa to vo väčšine prípadoch deje dievčatám, prečo sa to ututláva, prečo je to tabu.

 

Vysvetlením je to, že si spoločnosť (+ každé abrahámovské patriarchálne náboženstvo) a veľa ľudí (tradiční muži + zotročené ženy) nechcú priznať (nechcú aby sa o tom hovorilo), že patriarchálny model rodiny je na hov*o a priamou príčinou násilia.

„Nedôverujeme tvrdeniam o sexuálnom zneužívaní detí, pretože tieto tvrdenia odporujú patriarchálnym naratívom a spochybňujú patriarchálne privilégiá.“

„Na druhej strane, predpokladáme, že tvrdenia o sexuálnom zneužívaní sú vierohodné iba vtedy, ak sú konzistentné s patriarchálnymi naratívmi a neohrozujú patriarchálne privilégiá.“

https://chicagounbound.uchicago.edu/journal_articles/7518/ –  Mary E. Becker, „Abuse Excuse and Patriarchal Narratives,“ 92 Northwestern University Law Review 1459 (1997).

 

Wattenberg (1985) hovorí o nerovnomernom rozložení moci v tradičnej patriarchálnej rodine, ktorého následkom je fyzické a sexuálne násilie matiek a detí. Otec má v takejto rodine dominantné postavenie nad submisívnou manželkou a deťmi a považuje členov tej rodiny za jeho vlastníctvo, s ktorým si môže zaobchádzať, ako sa mu zachce.

 

Sheffield (1978) tvrdí, že násilie na ženách upevňuje moc mužov a je potrebné k tomu, aby bola udržaná opresívna štruktúra moci. (No jo, a teraz sa znovu pozrite, kto sú tí, ktorým tak vadí Istanbulský dohovor, rovnocenné postavenie mužov a žien či viac opatrení na ochranu žien pred domácim násilím – jednoducho tým, ktorí chcú mať stále to privilégium týrať svoje manželky a deti a zaobchádzať s nimi ako so svojim majetkom – tradiční a katolíci)

 

Frosh (1978) nazýva tento proces pri ktorom muži používajú sex (uálne zneužívanie) ako akt agresie, aby si upevnili svoju moc a maskulinitu.

https://books.google.sk/books?id=LI3FBQAAQBAJ&pg=PT445&lpg=PT445&dq=the+sexual+abuse+of+children+patriarchal+wattenberg&source=bl&ots=zqemCi0q4P&sig=ACfU3U2sdDR4Pd85jONLFzcur5SKxCVVpw&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwijo76e7JXqAhWQGuwKHWLSDRgQ6AEwAHoECAoQAQ#v=onepage&q=the%20sexual%20abuse%20of%20children%20patriarchal%20wattenberg&f=false

 

 

Prečo mladí volia PS

01.10.2023

Nebezpečenstvo strany PS spočíva práve v tom, že na prvý pohľad (navonok) je špeciálne pre mladých ľudí veľmi atraktívna. Atraktívne farby, atraktívne heslá („ dôstojná budúcnosť“, „normálne a odborne“), mladý, atraktívny Šimečka. Ich program, ktorý je sčasti atraktívny aj pre mňa. Majú pekne spracované videá. Plus: mladí chcú zmenu, niečo nové. [...]

Progresívci nie sú budúcnosť, ale minulosť v novom kabáte a návrat totality

28.09.2023

Po dlhšej odmlke sa vraciam späť, keďže tieto voľby považujem za dôležité. Rozhodne sa o tom, či sa na Slovensku zachová demokracia a sloboda slova. O nebezpečenstve progresivizmu hovorím už v predošlom článku tu: . https://truthbesaid.blog.pravda.sk/2020/11/28/progresivizmus-je-nabozenstvo-ako-spravne-pomenoval-dag-danis-ideologia-ktora-smeruje-k-totalite/ …dnes chcem [...]

Káva s Líviou za 300€, video od celebritky za 200€

03.02.2021

Priznávam, že mi vôbec neprekážajú ľudia, ktorí majú úplne iné hodnoty a názory ako ja a dokážu ich vášnivo zastávať/biť sa za ne. Samozrejme, môžem im to vyvracať, aj tie názory/ich činy kritizovať, ale vždy budú mať u mňa obdiv, pretože im na niečom nesebecky záleží, majú nejaké hodnoty a vízie, za ktoré sú ochotní bojovať narozdiel od ľudí, čo [...]

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

PS organizuje ďalší protest, vláda podľa hnutia valcuje Slovensko po vzore autokratov

26.04.2024 13:30

Hlavnou témou protestu je boj proti ovládnutiu RTVS.

Andrej Danko, semafor

Polícia po viac ako troch mesiacoch zverejnila video z Dankovej nehody

26.04.2024 12:43, aktualizované: 13:04

Zábery pochádzajú z kamery električky. K dopravnej nehode lídra SNS došlo 11. januára v bratislavskej Dúbravke.

Antony Blinken / Si Ťin-pching /

USA a Čína musia byť partnermi, vyhlásil prezident Si na stretnutí s Blinkenom

26.04.2024 12:24

Americký minister zahraničných vecí, ktorý v piatok končí návštevu Číny, predtým rokoval so svojím čínskym náprotivkom Wang Iom viac ako päť a pol hodiny.

ján slota

Obnovený proces v korupčnej kauze Jána Slotu prerušili

26.04.2024 11:21, aktualizované: 12:25

Kým Ústavný súd SR nerozhodne, dovtedy bude konanie prerušené. Prokurátor voči tomu podal sťažnosť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 70880x
Priemerná čítanosť článkov: 3938x

Autor blogu

Kategórie